Technologia

Algorytmy Google – Koliber

Marketing internetowy jest bogaty w pewne zagadnienia, które nie do końca są w pełni do sprecyzowania i wyjaśnienia. https://sitab.pl bardzo często jest dla ludzi ogromną zagadką. SEO jest nieodzownym elementem strategii marketingu internetowego, lecz nie ciężko jest go całkowicie opisać. Jaki jest tego powód? Na każde zapytanie w wyszukiwarce Google odpowiada kilka tysięcy stron internetowych. Wyszukiwarka musi te strony ocenić, ustawić wg jakiegoś rankingu i zaproponować internaucie te, które najbardziej odpowiadają zadanej frazie. Problem polega na tym, że Google nigdy wprost nie przedstawił wytycznych, którymi się kieruje. Wg dostępnych danych jest ich ponad 200. Każda firma zajmująca się pozycjonowaniem musi więc wykonywać własne testy i śledzić obserwację algorytmów, które odpowiadają za ocenę stron internetowych.

Jednym z najpopularniejszych algorytmów jest tzw. Koliber. Jest to algorytm, który zastąpił wcześniejszy silnik Google, a jego wprowadzenie ogłoszono we wrześniu 2013 roku. Koliber nie skupia się na pojedynczych słowach, a próbuje zrozumieć całe wpisane wyrażenie i zinterpretować intencje użytkownika, np. w momencie wyszukania fraz „tanie wakacje Hiszpania”, Google będzie starało się odpowiedzieć na pytanie „Gdzie w Hiszpanii są tanie wakacje?”. Google + ma więc wpływ na rezultaty wyszukiwania i różnicuje ono wyświetlane wyniki zależnie od lokalizacji użytkownika. Dzięki takiej interpretacji zapytania mogą być lepiej rozumiane przez wyszukiwarkę. Graf wiedzy dla wyszukiwanej frazy „Wenecja”. Rozwinięciem tego jest wprowadzenie dla ogólnych wyników wyszukiwań tzw. grafa wiedzy, który przekazuje użytkownikowi informacje bez kliknięcia w żadne z wyników wyszukiwania.

Komentarze z Facebooka